Dezorientacja
Zdezorientowany Pokemon ma 50% szans na przypadkowe zadanie sobie obrażeń. Obrażenia odpowiadają sile ataku o mocy 40.
Podpalenie
Podpalony Pokemon traci 1/8 maksymalnego stanu życia w każdej rundzie walki oraz zadaje o połowę mniejsze obrażenia atakami fizycznymi. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy Pokemon posiada zdolność Guts lub używa ataku Facade - wtedy zadawane obrażenia nie zostaną obniżone. Pokemony typu Fire nie mogą zostać podpalone. Podpalenie niweluje zamrożenie Pokemona.
Zatrucie
Zatruty Pokemon traci 1/8 maksymalnego stanu życia w każdej rundzie walki. Pokemony typu Poison oraz Steel nie mogą zostać zatrute.
Silne zatrucie
Silnie zatruty Pokemon z każdą rundą traci coraz więcej życia. W pierwszej rundzie silnego zatrucia traci 1/16, w drugiej 2/16 i tak dalej. Pokemony typu Poison oraz Steel nie mogą zostać silnie zatrute.
Zamrożenie
Zamrożony Pokemon nie może wykonywać ataków. Pokemony typu Ice nie mogą zostać zamrożone. Zamrożenie niweluje podpalenie.
Paraliż
Sparaliżowany Pokemon nie może wykonywać ataków. Pokemony typu Electric nie mogą zostać sparaliżowane.
Uśpienie
Uśpiony Pokemon nie może wykonywać ataków. Wyjątkami są ataki: Sleep Talk, Snore, Heal Bell, Aromatherapy.
Klątwa
Pokemon na którego została rzucona klątwa(Atak Curse) co rundę traci 25% swojego maksymalnego stanu życia.
Przestraszenie
Przestraszony Pokemon nie może wykonać ataków.
Zauroczenie
Zauroczony Pokemon nie może wykonać ataków.
Koszmary
Pokemon, który ma koszmary co rundę traci 25% maksymalnego stanu życia. Koszmary może mieć jedynie śpiący Pokemon, na którym przeciwnik użył ataku Nightmare.
Uwięzienie
Uwięziony Pokemon w każdej rundzie traci 1/16 maksymalnego stanu życia.
W przyszłości pojawi się tutaj więcej opisów.